افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 26 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1643 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 5×
20 مرداد 1401 - 14:25
شناسه : 952
1

«رضا عسکری» روز پنج‌شنبه با حضور در دفتر ایرنا در مراغه و در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: شهرداری توان تملک مغازه‌ها و املاک بافت مرکزی شهر و تعریض خیابان‌های اصلی را ندارد و بر همین اساس نیز تمرکززدایی راهکار منطقی برای کاهش ترافیک به شمار می‌رود. وی با تاکید بر اینکه تمرکززدایی به مشارکت […]

ارسال توسط :
پ
پ

«رضا عسکری» روز پنج‌شنبه با حضور در دفتر ایرنا در مراغه و در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: شهرداری توان تملک مغازه‌ها و املاک بافت مرکزی شهر و تعریض خیابان‌های اصلی را ندارد و بر همین اساس نیز تمرکززدایی راهکار منطقی برای کاهش ترافیک به شمار می‌رود.

وی با تاکید بر اینکه تمرکززدایی به مشارکت جمعی نیاز دارد، اضافه کرد: اگر امکانات شهری و برخی از مشاغل به مناطق حاشیه شهر و شهرک‌های مسکونی هدایت شود، مردم مجبور نمی‌شوند تا برای کارهای روزمره به مرکز شهر تردد کنند.

به گفته وی باید مشوق‌هایی برای تمرکززدایی مشاغل اعمال شود و در ادامه نیز متخصصان امر باید در این زمینه برنامه‌ریزی کنند که یکی از الزامات آن تقویت معاونت برنامه‌ریزی شهرداری است.

نماینده شورای شهرستان در شورای اسلامی آذربایجان‌شرقی بیان کرد: ایجاد بازارچه‌های خرید و ساماندهی دستفروشان و احداث تقاطع غیرهمسطح در برخی از مکان‌های شهری نیز به کاهش بار ترافیک کمک خواهد کرد.

«عسکری» افزود: ۱۰ نقطه از شهر مراغه برای ایجاد بازارچه‌های خرید و ساماندهی دستفروشان شناسایی شده و این طرح طی چند ماه آینده به مرحله اجرا گذاشته می‌شود که سهم قابل توجهی در کاهش ترافیک خواهد داشت.

به گزارش ایرنا جمعی از خبرنگاران مراغه در این نشست به میزبانی خبرگزاری جمهوری اسلامی حضور داشتند و «عسکری» نیز به سئوالات آنان در زمینه‌های نقش نظارتی شورا بر حسن اجرای برنامه بودجه، درآمد پایدار شهری، اجرای طرح تفصیلی و چندین سئوال دیگر پاسخ داد.

شهرداری مراغه پس از روی کار آمدن شورای ششم محوطه رصدخانه مراغه را با صرف حدود پنج میلیارد تومان اعتبار ساماندهی کرده و به یکی از مطالبه‌های دیرینه اهالی جامه عمل پوشانده است.

آسفالت معابر، بهسازی دره‌های «عشرت‌آباد» و «مشهد دره‌سی»، آسفالت خیابان سردار سلیمانی، بازسازی ماشین‌آلات سنگین شهرداری، تامین روشنایی پارک‌های سطح شهر، هوشمندسازی برخی از خدمات شهری، توسعه گلخانه شهرداری، تملک اراضی برای اجرای پل دخیل و دهها طرح کوچک و بزرگ دیگر عمرانی و فرهنگی از جمله اقدامات مجموعه مدیریت شهری مراغه طی یکسال گذشته بوده است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.