افزونه جلالی را نصب کنید. Saturday, 27 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1643 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 5×
فرماندار مراغه: ایجاد کمربند سبز در طرح تفصیلی شهر مراغه مورد توجه قرار گیرد
05 مرداد 1401 - 22:01
شناسه : 829
5
به گزارش پایگاه خبری راه وطن و به نقل از ایرنا معاون استاندار آذربایجان شرقی و فرماندار ویژه شهرستان مراغه گفت: با توجه به رشد قارچ گونه حاشیه نشینی در سال های اخیر در شهر مراغه، باید در طرح تفصیلی شهر ، ایجاد کمربند سبز شهری به عنوان عاملی برای نظم بخشی به شهرسازی مورد توجه قرار گیرد.
ارسال توسط :
پ
پ

داود اسدیان روز چهارشنبه در جلسه بررسی طرح های بازآفرینی شهر مراغه ادامه داد: وجود این کمربندی می تواند از توسعه بی رویه حاشیه شهری و ساخت و سازهای غیرمجاز پیشگیری کند.

وی با بیان اینکه شهرداری در زمینه شهرسازی حساسیت بیشتری داشته باشد، اضافه کرد: کمربندی سبز از ایجاد شهرک های جدید و ساخت و سازهای غیرضرور جلوگیری خواهد کرد.
وی خاطرنشان کرد: شهر مراغه باید دارای طرح تفصیلی مناسبی بوده و در این راستا شهرداری در تدوین آن نظارت جدی داشته و در آن کمربند سبز شهری مورد توجه جدی قرار گرفته و محدوده آن مشخص شود.
اسدیان گفت: تمامی دستگاه های اجرایی و خدمات رسان شهری وظیفه محرومیت زدایی داشته و باید در احیای بافت فرسوده شهری تلاش کرده و  با ابتکار، خلاقیت و پیگیری تلاش و اهتمام ویژه ای داشته باشند.
وی افزود: برای توسعه یافتگی شهر، باید موانع و چالش های مورد بررسی قرار گرفته و نابسامانی های موجود با همراهی و همکاری دستگاه ها مرتفع شود.
شهردار مراغه تاکید کرد: موانع پیش روی احیای بافت فرسوده شهری احصا و شناسایی شده و توجه ویژه ای به مناطق محروم حاشیه شهری شود.
وی افزود: ادارات و دستگاه ها منافع شهری را فارغ از سلایق خود به عنوان دیدگاه و نگرشی متعالی مورد توجه قرار دهند.
وی اظهار کرد: احداث کنارگذر جنوبی ، دغدغه ۴۰ ساله شهر مراغه و نیاز و ضرورتی برای آینده شهر فرهنگی و تاریخی مراغه است.

شهردار مراغه نیز در این جلسه با بیان اینکه ۳۱ درصد از جمعیت شهری مراغه در مناطق حاشیه شهری زندگی می کنند، گفت: احیای بافت فرسوده شهری راهکاری برای کاهش مشکلات کمبود فضای مسکونی در این شهر است.
محمد مقتومی افزود: با احیای بافت های فرسوده شهری مراغه می توان ۴۰ هزار واحد مسکونی ایجاد و بخش مهمی از جمعیت شهری را در آن جای داد.
وی ادامه داد: در راستای احیای بافت های فرسوده شهری تاکنون یک هزار و ۲۴۰ پرونده ساخت در شهرداری تشکیل شده و بیش از ۵.۲ میلیارد تومان تخفیفات عوارض به عنوان مشوق های قانونی برای این واحدها صادر شده است.
وی اضافه کرد: برای ایجاد زیرساخت ها برای واحدهای طرح جهش تولید مسکن در مناطق حاشیه شهری، بیش از ۵۰ میلیارد تومان نیاز است هر چند این زیرساخت ها در بافت مرکزی و فرسوده شهر در دسترسی مناسبی قرار دارد.
مقتومی با اشاره به اقدامات شهرداری در راستای بازآفرینی شهری گفت: در زمینه احیای بافت تاریخی شهر تاکنون، طرح بهسازی حمام خواجه نصیر طرح آماده شده است و چشم انتظار تایید آن توسط میراث فرهنگی است.
وی افزود: همچنین فاز اول طرح ساماندهی محوطه رصدخانه توسط مدیریت شهری با صرف حدود سه میلیارد تومان هزینه اجرا شده است.
وی ادامه داد: تامین آب خام و آشامیدنی و گاز برای گرمایش تاسیسات اداری و رفاهی آن مهم ترین چالش پیش روی این طرح است.
شهردار مراغه با بیان ایکه محله ذغال آباد از محلات هدف در طرح بازآفرینی شهری است، گفت: این محله با ۳.۶ هکتار مساحت دارای بافت فرسوده و معابر بسیار کم عرض است.
وی افزود: در طرح بازآفرین شهری تاکنون چهار ملک در این محله تملک شده و به یک هزار و ۲۰۰ متر مربع تملک املاک و نیز ۸.۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
وی ادامه داد: طرح بهسازی پارک قزل ارسلان از جمله طرح هایی بوده که توسط مدیریت شهری در مناطق کم برخوردار اجرا شده و این طرح تا یک ماه آینده به بهره برداری می رسد.
مقتومی اعلام کرد:  ۹ هزار و ۵۰۰ تن آسفالت در مناطق کم برخوردار اجرا شده و امسال نیز به همین منظور ۵۰۰ تن قیر از طریق بازآفرینی شهری تخصیص یافته است.
وی اضافه کرد: احداث پل های زیرگذر و روگذر و محصور سازی حاشیه ریل راه آهن در مناطق پهرآباد، عشرت آباد و میکائیل آباد از جمله طرح های سازمان بازآفرینی شهری در مناطق حاشیه شهر مراغه است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.