افزونه جلالی را نصب کنید. Saturday, 27 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1643 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 5×
حمایت تمام قد و قاطع بازاریان و اتاق اصناف از شهردار مراغه
29 آبان 1401 - 11:50
شناسه : 2312
1
رئیس اتاق اصناف مراغه گفت : به نمایندگی از ۲۰ هزار اصناف و مشاغل مختلف شهر،تمام قد در کنار مهندس مقتومی بوده و حمایت قاطع خود را از عملکرد مطلوب شهردار و سایر مدیران تلاشگر و مردمی که در جهت توسعه و رفاه همشهریان گام بر می‌دارند اعلام می‌کنیم.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش روابط عمومی شهرداری و شورای شهر مراغه ؛ اولین نشست شهرداری و رئيس جدید اتاق اصناف شهرستان مراغه با هدف هم افزایی و نحوه تعامل و همکاری متقابل با حضور مهندس محمد مقتومی شهردار و سرکار خانم دکتر الناز پاکرو رئیس کمیسیون اداری مالی شورای شهر و معاونین شهرداری و نیز مهندس حسن شکری رئیس اتاق اصناف و اعضاي هيات رئيسه اصناف، رؤسای اتحادیه های صنفی شهرستان برگزار شد.

در این نشست صمیمانه شهردار مراغه با تأکید بر حل مسائل موجود بين اتاق اصناف و شهرداری، گفت: بخش اعظمی از درآمد شهرداری از سوی اصناف و بازاريان تأمين می‌شود به همين منظور تلاش داريم با ایجاد تعامل با مسئولين اتاق اصناف، خواسته های بازاريان را تأمين نمائيم.

مهندس مقتومی عوارض کسب و پیشه را از موارد مورد گلایه بازاريان ذکر کرد و افزود: تلاش ما این است طی توافق با مسئولين اتاق اصناف، دغدغه بازاريان را رفع کنیم.

وی از بازاریان و اصناف بعنوان قلب تپنده اقتصادی شهر نام برد و اظهار داشت : پیشرفت شهر در حوزه های مختلف شهری نیازمند مشارکت همه جانبه شهروندان است و شهرداری با اولویت قرار دادن رفاه شهروندان در تلاش است پروژه هایی را اجرا کند که برای پیشرفت شهر در همه ابعاد نیاز است.

وی با اشاره به اینکه حمایت از صنعت توریسم و گردشگری علاوه بر تلاش ادارات و سازمانهای مختلف، نیازمند حمایت بازاریان و صنوف مختلف در تمام ایام سال هست، از اصناف و مشاغل خواست در ایام مختلف حضور گردشگران از جمله تعطیلات نوروزی با دایر نگه داشتن مغازه ها و بازارها برای استقبال از گردشگران محصولات و کالاهای مورد نیاز آنان را تامین کنند.

وی افزود: بر این اساس، شهرداری مراغه با تمام توان در تلاش برای جذب گردشگران و زیبا سازی شهر و تامین رفاه آنان گامهای موثری برداشته که از آن جمله می‌توان به بهسازی محوطه رصدخانه تاریخی مراغه و تلاش برای استقرار پلانتاریوم در محوطه رصدخانه، آزاد سازی محوطه مقبره اوحدی و مجموعه اوحدیه و نیز بزودی نسبت به مسیرگشایی قسمتی از خیابان گنبد سرخ اقدام کرده است.

شهردار مراغه در بخش دیگری از سخنان خود با ابراز تاسف از اینکه مراغه پایتخت تاریخی ایران امروز در سطح پایین قرار گرفته و آنچنان که باید، حال خوشی ندارد و ما امروزه به گذشته شهر افتخار میکنیم افزود: سیاست بازی و جولان دادن برخی افراد، باعث عقب ماندگی شهر شده است.

وی با اشاره به اینکه کار شهرداری اجرایی است و نباید جولانگاه سیاست شود گفت: خوشبختانه بازار محلی است که سیاست در آن جایی ندارد و همه بازاریان خوشنام و خوش فکر مراغه ای تاکنون این را در عمل ثابت کرده اند.

شهردار مراغه، مسیرگشایی خیابان قدوسی، اجرای پل دخیل مراغه ای، ساماندهی محوطه گنبد سرخ و رصدخانه مراغه، مسیرگشایی ضلع جنوبی بلوار ۵۵ متری گلشهر، اجرای بلوار ۶۰ متری عشرت آباد، حل مشکل خیابان ۶۰ متری جام جم از طریق کمیسیون ماده ۵ و ساماندهی پارک معلم و پارک قزل ارسلان، ساماندهی و توسعه اوحدیه مراغه، پیاده رو سازی اصولی در خیابانهای دانشسرا، اوحدی و … ، سنگ فرش بازار جگر پزان، ، جدول گذاری کوچه شهید انتظار عشرت آباد، هوشمند سازی شهری ۲۴ دوربین امنیتی و کنترل سرعت در سطح شهر، نصب نرم افزارهای شهرسازی، آسفالت ریزی در سطح ۳۵۰ هزار مترمربع در سطح معابر شهر، ساماندهی و نگهداری فضای سبز شهری و جمع آوری زباله، برنامه ریزی برای جذب سرمایه گذار جهت ساماندهی میدان میوه و تره بار و همچنین برنامه ریزی برای ایجاد شهرک خوردو جهت ساماندهی مکانیکی های سطح شهر و شغلهای مزاحم را از جمله اقدامات انجام گرفته در این مدت خواند.

مهندس مقتومی در پایان، تلاشهای اعضای شورای شهر و رهنمودهای ایشان جهت بهبود توسعه شهری و زحمات کارکنان مجموعه شهرداری
و حمایت و همکاری خوب ادارات و شهروندان برای اجرای پروژه ها را ستود.

در ادامه این جلسه سرکار خانم دکتر الناز پاکرو طی سخنانی با اشاره به اینکه برخی شهرداری‌ها هم اکنون با مشکل پرداخت حقوق کارکنان خود هستند گفت: خوشبختانه با تدابیر مهندس مقتومی شاهد افزایش ۱۴ درصدی هزینه های عمرانی هستیم.

رئیس کمیسیون مالی و اداری شورای شهر مراغه افزود: تلاشهای شهرداری مراغه با وجود همه مشکلات مالی خیلی چشمگیر است.

وی گفت: شهردار مراغه در جریان خیابان قدوسی  علیرغم ناملایمات و تهدیدها به قول خود مبنی بر تلاش در جهت رفاه و آسایش شهروندان عمل کرده است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.