افزونه جلالی را نصب کنید. Saturday, 27 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1643 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 5×
تمجید در شهر و استیضاح در شورای مراغه
22 آبان 1401 - 12:10
شناسه : 3158
2
به گزارش پایگاه خبری راه وطن و به نقل از ایرنا شورای اسلامی شهر مراغه عصر امروز، چهارشنبه جلسه علنی برای استیضاح شهردار برگزار می‌کند؛ موضوعی که با ابراز تعجب برخی از اهالی مراغه هم مواجه است تا جایی که به نظر می‌رسد اعضای شورای ششم در شورای شهرداری به این نتیجه رسیده‌اند نه در شورای اسلامی شهر.
ارسال توسط :
پ
پ

اعضای شورا یکبار در جلسه ۱۸ مهر سال جاری راجع به آنچه که «دلایل استخدام ۶ نفر در شهرداری» خوانده شد، از شهردار سوال کردند در حالی که همه این نیروها به صورت شرکتی و موقت به کار گرفته شده‌اند و این اختیار در همه شهرداری‌ها و در همه بازه‌های زمانی وجود داشته است.

شهردار مراغه می‌گوید: اعضای شورا در جلسه ۱۸ مهرماه از پاسخ بنده قانع نشده و بار دیگر در همین زمینه به صورت مکتوب توضیح خواسته بودند که متاسفانه پاسخ آن در شهرداری با تاخیر مواجه شد و اعضا برای عصر امروز جلسه استیضاح ترتیب دادند.

«محمد مقتومی» با بیان اینکه به‌کارگیری نیروهای پروژه‌ای، تامین نیرو یا پیمانکاری از لحاظ قانونی ایرادی ندارد، بیان کرد: این موضوع از اختیارات شهردار است.

وی ادامه داد: برای نمونه بیشتر اهالی اذعان دارند که طی ماه‌های گذشته حجم قابل توجهی آسفالت با کیفیت عالی در خیابان‌های شهر ریخته شد که دلیل آن به‌کارگیری یکی از همین نیروهای پروژه‌ای برای نظارت بر آسفالت‌ریزی است.

گفت‌وگو با برخی از اهالی مراغه نیز نشان می‌دهد که نه تنها اهالی از کمیت و کیفیت آسفالت‌ریزی در سطح شهر رضایت نسبی دارند، بلکه عملکرد شهرداری را در بسیاری از موارد قابل قبول ارزیابی می‌کنند تا جایی که «امیر حسینی» از ساکنان مراغه می‌گوید: دلیل استیضاح را نمی‌دانم اما جسارت شهردار در مسیرگشایی خیابان قدوسی و حجم قابل توجه آسفالت‌ریزی قابل توجه است.

به گفته وی مدت زمان چندانی از حضور «مقتومی» در شهرداری مراغه نمی‌گذرد و به نظر می‌رسد زمان بیشتری نیاز است تا اعضای شورا در مورد عملکرد شهردار تصمیم بگیرند.

«معصومه وکیلی»، زن میانسالی که در حال عبور از خیابان قدس این شهر است، در پاسخ به سئوال خبرنگار ایرنا مبنی بر اینکه از استیضاح شهردار خبر دارد یا نه؟ می‌گوید: مردم در چنین شرایط بیش از همه چیز به آرامش نیاز دارند؛ نه بی‌خبر هستم.

وی پس از اینکه با دلایل استیضاح شهردار آگاه می‌شود، بیان می‌کند: تا جایی که بنده می‌دانم، به‌کارگیری نیروی موقتی در همه شهرداری‌ها وجود دارد بنابراین باید بیشتر شهرداران استیضاح شوند.

به گزارش ایرنا نکته قابل تامل اینکه فرماندار مراغه پیش از این در مورد صورتجلسه شماره ۱۰۹ شورای شهر مراغه که حاوی سوال از شهردار به خاطر به‌کارگیری ۶ نفر نیروی پروژه‌ای، تامین نیرو یا پیمانکاری بود، اینگونه نوشته است که «بند یک صورتجلسه مذکور با عنایت به اینکه نیروهای تامین شده در قالب نیروهای شرکتی هستند، لذا هیچگونه تعهد استخدامی برای شهرداری ایجاد نمی‌کند.

بر همین اساس به نظر می‌رسد در چنین شرایطی شورای ششم مراغه استیضاح را ابزار فشار به شهردار تلقی می‌کند اما برای کسب نتیجه باید برای ساعاتی دیگر و تا پایان جلسه انتظار کشید.

به گزارش ایرنا در جلسه ۱۸ مهر پنج نفر از هفت عضو شورا برگه سوال از شهردار را امضا کرده بودند اما اکنون گفته می‌شود چهار نفر از آنان تا پای جلسه استیضاح ایستاده‌اند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.