افزونه جلالی را نصب کنید. Saturday, 27 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1643 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 5×
بهترین استراتژی‌های انتخاباتی برای فضای مجازی
12 خرداد 1403 - 18:01
شناسه : 7549
1
به گزارش پایگاه خبری راه وطن و به نقل از ایرنا هنوز یک راهبرد مشخص و تعریف‌شده برای مدیریت فضای مجازی به خصوص در موضوع مشارکت سیاسی در زمان انتخابات وجود ندارد و هر گروه و شخصی به هر صورت که صلاح بداند در این فضا فعالیت می‌کند و افکار عمومی را منطبق با اهداف سیاسی خاص خود سوق می‌دهد.
ارسال توسط : منبع : پایگاه خبری راه وطن
پ
پ

کانال یا پیج‌های سیاسی و تبلیغاتی جهت معرفی کارشناسان سیاسی خود به مخاطبان و شناسنامه‌دار کردن آنها، ملزم کردن مدیران گروه، کانال یا پیج‌های سیاسی و تبلیغاتی به شناسنامه‌دار کردن ادمین‌های خود، گرفتن تعهد نامه از مدیران گروه، کانال یا پیج‌های سیاسی و تبلیغاتی از سوی مراجع قانونی جهت رعایت اخلاقیات سیاسی در زمان تبلیغات، ایجاد پدافند غیر عامل امنیت اطلاعات در فضای مجازی توسط استانداری‌ها، در نظر گرفتن مجازات‌های قانونی برای کسانی که بدون دلیل و مدرک اقدام به تخریب چهره و شخصیت‌های سیاسی می‌کنند، نوشتن پروتکل‌های باید و نبایدهای فضای مجازی گروه‌های سیاسی، در نظر گرفتن مجازات و تنبیه برای کسانی که اخبار محرمانه را در فضای مجازی منتشر می‌کنند و اطلاع‌رسانی گسترده قوانین و مقررات فعالیت در فضای مجازی است.

استراتژی‌هایی مناسب بهره‌گیری از فضای مجازی در بزنگاه‌های انتخاباتی در ایران

نتایج این تحقیق که بر مبنای شناسایی ۵۱ نقطه قوت، ۳۴ نقطه ضعف، ۴۳ فرصت و ۲۲ تهدید در حوزه فضای مجازی با رویکرد مشارکت سیاسی و تحلیل داده‌ها مبتنی است، نشان می‌دهد استراتژی تهاجمی و استراتژی رقابتی بهترین استراتژی برای مدیریت فضای مجازی با رویکرد مشارکت سیاسی است و نهایتا ایجاد محیط رقابتی از طریق فضای مجازی می‌تواند مشارکت سیاسی را تقویت کند.

شبکه‌های اجتماعی مجازی برای جهت‌دهی افکار عمومی، ابزاری قدرتمند در دست دولت مردان به شمار می‌آیند. بنابراین می توان گفت با در نظر گرفتن مجازات برای نامزدها و کسانی که اخلاق سیاسی را در فضای مجازی رعایت نمی‌کنند، الزام گروه، کانال یا پیج‌های سیاسی و تبلیغاتی برای معرفی کارشناسان سیاسی خود به مخاطبان و شناسنامه‌دار کردن آنها، ایجاد پدافند غیر عامل امنیت اطلاعات در فضای مجازی توسط استانداری‌ها و اطلاع رسانی گسترده قوانین و مقررات فعالیت در فضای مجازی می‌توان در مدیریت فضای مجازی با رویکرد مشارکت سیاسی موثر و موفق عمل کرد.

همچنین با استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای مدیریت افکار عمومی به صورت گسترده، ترغیب شهروندان به مشارکت در انتخابات از طریق مدیریت افکار عمومی و جهت دهی فکری از طریق فضای مجازی، بسترسازی گفت‌وگوها و مناظرات سیاسی در فضای مجازی، ارتباط‌گیری مستقیم مسئولان با شهروندان از طریق فضای مجازی، ترغیب مسئولان به پاسخگویی و رفع شبهات از طریق فضای مجازی، بیان اخبار موثق از طریق خود مسئولان سیاسی از طریق فضای مجازی، انتشار اخبار و اطلاعات سیاسی از طریق فضای مجازی و ایجاد بسترهای رسمی و قانونی در فضای مجازی برای نامزدهای مختلف می‌توان فضای مجازی را با رویکرد تقویت مشارکت سیاسی مدیریت کرد.

بنابراین براساس یافته‌های علمی و میدانی، استراتژی‌های اثر بخش مفید و مورد نیاز برای برای مدیریت فضای مجازی با هدف مشارکت سیاسی شامل استراتژی‌های رقابتی و تهاجمی است.

 

پی‌نوشت:

علیرضا کاظمی‌زاد حیدرباغی، حسین احمدی سفیدان و همکاران، «ارائه استراتژی مناسب برای مدیریت فضای مجازی با رویکرد مشارکت سیاسی»، فصلنامه علمی امنیت ملی سال سیزدهم، شماره پنجاه، زمستان ۱۴۰۲

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.