افزونه جلالی را نصب کنید. Wednesday, 21 February , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1480 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 5×
اصحاب رسانه به دنبال کشف و حل مسئله باشند
11 خرداد 1402 - 16:32
شناسه : 3887
1
مسئول سازمان بسیج رسانه با بیان اینکه این سازمان علاوه بر برگزاری جشنواره‌های مختلف رسانه‌ای همچون «ابوذر»، به دنبال کشف و حل مسئله با مداخله اصحاب رسانه در مناطق مختلف کشور است، بیان کرد: اصحاب رسانه به دنبال کشف و حل مسئله از طریق تعریف کلان‌روایت و مفهوم‌سازی باشند.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش راه وطن «مرتضی کارآموزیان» روز پنج‌شنبه در آیین افتتاح کانون بسیج رسانه مراغه که در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: مفهوم‌سازی در رسانه‌ها بسیار حائز اهمیت است و جبهه مقابل ما با تعداد نه چندان زیاد، محتوا را از ما می‌گیرد و در مفهوم‌سازی موفق عمل می‌کند.

وی به سفر قریب‌الوقوع هیئت دولت به آذربایجان‌شرقی اشاره و بیان کرد: اصحاب رسانه این شهرستان اگر کلان‌روایت داشته باشند، در آستانه سفر رییس‌جمهور به استان می‌توانند در مسیر کشف و حل مسئله حرکت کنند.

وی همچنین برگزاری دوره‌های عمومی سواد رسانه برای مردم را نیز دارای اهمیت خواند و افزود: مراغه می‌تواند آزمونه (پایلوت) سازمان بسیج رسانه کشور برای آموزش عمومی سواد رسانه باشد.

«کارآموزیان» به پیشینه رسانه‌ای مراغه هم اشاره کرد و افزود: پیشینه رسانه‌ای مراغه از همه‌جا در سطح کشور بالاتر است تا جایی که «محمدحسن خان مقدم مراغه‌ای معروف به اعتماد السلطنه، اولین وزیر انطباعات کشور بوده است و در دوره‌های مختلف تاریخی نیز روزنامه‌نگاران شاخصی در این شهر زندگی کرده‌اند.

رهبری از اهالی رسانه خواسته‌های بسیاری دارند

مسئول سازمان بسیج رسانه بیان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی پارسال در مورد رسانه ۲۲ مورد سخنرانی داشتند و از هیچ قشر دیگری به اندازه اهالی رسانه خواسته نداشته‌اند.

«کارآموزیان» افزود: رهبری در آخرین سخنرانی خود در حرم رضوی امیدآفرینی را یادآوری کردند و جهاد تبیین را از ابتدا به عنوان یکی از وظایف ذاتی اصحاب رسانه مطرح کرده‌اند.

وی مشارکت در جهاد خدمت، جهاد تبیین و جهاد امیدآفرینی را برای اصحاب رسانه ضروری خواند و اظهار کرد: بر همین اساس قرارگاه رسانه جهاد تبیین در مرکز شروع به کار کرده است.

مسئول سازمان بسیج رسانه تاثیر محتوای دیداری را ۱۰ درصد، شنیداری را ۲۰ درصد و ارتباط میان فردی را ۵۰ درصد عنوان کرد و افزود: بحث کردن‌ در شبکه‌های اجتماعی و هیئت‌های اندیشه‌ورز تا ۷۰ درصد تاثیرگذاری دارد و اگر رسانه‌ها به دنبال تاثیر ۹۰ درصدی هستند باید به دنبال تجربه‌نگاری باشند.

وی برگزاری اردوهای پیشرفت به عنوان یکی از رویکردهای جدید سازمان بسیج رسانه را مصداقی برای تجربه‌نگاری خواند و افزود: اصحاب رسانه با شرکت کردن در این اردوها به راویان پیشرفت تبدیل می‌شوند.

به گفته «کارآموزان» امسال ۱۹ هزار نفر از اصحاب رسانه کشور به اردوهای پیشرفت اعزام می‌شوند تا پیشرفت‌ها را از نزدیک ببینند و آن را روایت کنند.

وی طرح دیده‌بان رسانه را یکی دیگر از رویکردهای بسیج رسانه عنوان کرد و ادامه داد: در این طرح معضلات شناسایی شده و با حضور اصحاب رسانه و مسئولان مربوطه به مطالبه تبدیل می‌شود؛ همچنین در صورت نیاز مدیران بالادستی برای رفع معضل در محل حاضر می‌شوند.

وی ادامه داد: اگر رسانه‌ها به دنبال تاثیرگذاری ۹۵ درصدی هستند باید پروژه‌محور باشند و از آنجایی که امروزه مردم رسانه‌ای هستند، اصحاب رسانه باید برای مردم پروژه تعریف کنند و از این طریق تاثیرگذار باشند.

«کارآموزیان» با بیان اینکه مردم ما اکنون در دام پروژه‌های مختلف رسانه‌ای دشمنان گرفتار هستند، بیان کرد: رسانه‌های محلی در یکی از مناطق کشورمان وجود دارد که با تکیه بر پروژه‌محوری، ۹۵ درصد از مردم را با بورس درگیر کرده است.

هدف نهایی تشکیل جبهه رسانه‌ای انقلاب است

مسئول بسیج رسانه کشور همچنین در حاشیه این آیین به خبرنگار ایرنا بیان کرد: هدف نهایی در این سازمان تشکیل جبهه رسانه‌ای انقلاب است و این موضوع از طریق آموزش‌های تخصصی و رویکردهای نوین دنبال می‌شود.

 

https://img9.irna.ir/d/r2/2023/06/01/0/170404748.mp4?ts=1685617673689

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.