افزونه جلالی را نصب کنید. Saturday, 27 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1643 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 5×
اراده ایران و عراق، توسعه روابط و مناسبات است/برقراری تفاهم امنیتی تهران و بغداد
09 اردیبهشت 1402 - 13:08
شناسه : 3686
1
به گزارش پایگاه خبری راه وطن و به نقل از ایرنا رییس جمهور گفت: در حوزه های سیاسی ، اقتصادی و تجاری و حوزه های فرهنگی بین ایران و عراق مناسبات خوبی تاکنون رقم خورده و اراده دو کشور برتوسعه روابط و مناسبات است 
ارسال توسط :
پ
پ

آیت الله سید ابراهیم رئیسی در نشست مطبوعاتی با همتای عراقی خود، ضمن خوشآمدگویی به رییس جمهور عراق و حضور هیات عالی رتبه این کشور در تهران اظهار داشت: مذاکرات خوبی بین ما انجام شد که در حوزه های مختلف بحث هایی انجام شده است.

وی بیان کرد: در حوزه های سیاسی ، اقتصادی و تجاری و حوزه های فرهنگی بین ایران و عراق مناسبات خوبی تاکنون رقم خورده است و اراده دو کشور برتوسعه روابط و مناسبات است

آیت الله رییسی تاکید کرد: روابط دو کشور مثل روابط معمول سایر کشور ها نیست، این روابط راهبردی است. سطح روابط تجاری و اقتصادی بیش از ده میلیارد است و این‌می تواند به سطح بالاتری ارتقا یابد.

وی افزود: روابط دو کشور در حوزه مسائل زیر ساختی، آب و برق و گاز و انرژی ادامه دارد به نحوی که بتوانیم با استفاده از ظرفیت های موجود، تبادلات بین دو دولت صورت گیرد تا نیازها مرتفع شود .

آیت الله رییسی اظهار داشت: تفاهم امنیتی بین دو کشور برقرار شده است و کوچکترین ناامنی در عراق ناامنی در ایران محسوب می شود،امنیت عراق برای ایران مهم است .این تفاهم امنیتی به امنیت منطقه کمک خواهد کرد.

آیت الله رییسی با اشاره به حضور آمریکایی ها در منطقه بیان‌کرد: به همان میزان که انجام‌مذاکرات بین کشور های منطقه را مفید می دانیم، حضور های نیروهای خارجی در منطقه را مفید نمی‌ دانیم، حضور آمریکایی ها را مخل امنیت منطقه تلقی می‌کنیم.

وی خاطر نشان کرد: ارتباطات ایران با عراق و کشور های منطقه با نگاه به منافع مشترک است ولی آمریکا به منافع خود می اندیشد.

رییس جمهور گفت: روابط خوبی که امروز بین ایران وعراق برقرار است فقط همکاری های دوجانبه نیست بلکه به همکاری های منطقه ای و بین المللی خواهد انجامید.

رییس جمهور گفت: باردیگر حضور رئیس جمهور عراق را در تهران و هیئت محترم عالی رتبه عراقی را به فال نیک می‌گیریم و امیدوارم‌نقطه عطفی در جهت ارتقای روابط دو کشور باشد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.