افزونه جلالی را نصب کنید. Saturday, 27 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1643 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 5×
اجرای طرح تفصیلی قدم‌های اولیه ایجاد شهر هوشمند در مراغه است
18 اسفند 1401 - 11:50
شناسه : 3201
0
به گزارش پایگاه خبری راه وطن شهردار مراغه گفت: با تصویب طرح تفصیلی در کمیسیون ماده ۵ استان قدم‌های اولیه ایجاد شهر هوشمند در مراغه برداشته می‌شود.
ارسال توسط :
پ
پ

🔹 مهندس محمد مقتومی گفت: با تصویب و ابلاغ طرح جامع مراغه در سال ۱۳۹۲ به شهرداری باید طرح تفصیلی نیز تدوین می‌گردید اما متأسفانه قرارداد این طرح در سال ۹۶ با مشاور منعقد گردیده و بنا به اظهارات مشاور، تا یک‌سال اخیر نیز اقدام اساسی انجام نشده بود که با پیگیری‌های به‌عمل‌آمده از سوی شهرداری در طول یک‌سال گذشته تدوین آن با جدیت دنبال و مراحل کمیته کاری و راه شهرسازی نیز با موفقیت گذرانده شد.

🔹 وی افزود: با توجه به مراحل انجام‌یافته، امیدواریم در اولین جلسه کمیسیون ماده ۵ این طرح تأیید و به شهرداری مراغه ابلاغ گردد.

🔹 وی ادامه داد: پس‌از ابلاغ این طرح خواهیم توانست خطوط کلی طرح جامع را به طرح‌های دقیق قابل‌اجرا تبدیل و وضعیت اراضی و کاربری‌ها را روشن‌تر نماییم با این کار شهرداری خواهد توانست بر فضاهای شهری و کاربری اراضی کنترل و نظارت بیشتری داشته و با ارتقاء کیفیت فضاها، نسبت‌به رفع کمبودها و سامان‌دهی محلات گام برداشته و توان نظارتی سازوکار بیشتری داشته باشد.

🔹 مهندس مقتومی با اشاره به ثمرات اجرای این طرح گفت: طرح تفصیلی، ضوابط اجرایی کردن طرح جامع را مشخص نموده و بیش‌از ۸۰ درصد از ارجاع پرونده به کمیسیون ماده ۵ خواهد کاست.

🔹 وی افزود: ۴۰ درصد طرح جامع شهری تاکنون اجرایی نشده است به‌همین خاطر تمدید پنج‌ساله آن را از مشاور خواسته‌ایم.

🔹 وی ادامه داد: با اجرایی شدن طرح تفصیلی خواهیم توانست در خصوص سیما و منظر شهری ، معماری و شهرسازی و مسائل ترافیک شهر بهتر برنامه‌ریزی ‌نماییم.

🔹 شهردار مراغه با اشاره به اعتبار هزینه شده برای مطالعه این طرح گفت: تاکنون حدود ۸ میلیارد ریال برای مطالعه طرح تفصیلی مراغه هزینه شده‌است.

🔹 وی افزود: پس‌از تصویب و ابلاغ طرح تفصیلی خواهیم توانست از سیستم‌های هوشمندسازی بیشتر در شهرداری استفاده نموده و بسیاری از خدمات را به‌صورت الکترونیکی ارائه دهیم.

🔹 شهردار مراغه در خاتمه ابراز امیدواری کرد با اجرایی کردن طرح تفصیلی، تحول بزرگی را در عمران و آبادانی شهر شاهد باشیم.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.