افزونه جلالی را نصب کنید. Sunday, 19 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1565 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 5×
عزیزیان: شرایط پرسپولیس به بیرانوند ضربه می‌زند/ موفقیت در آسیا نیاز به معجزه دارد!
19 شهریور 1402 - 16:11
شناسه : 5798
0
به گزارش پایگاه خبری راه وطن و به نقل از ایرنا دروازه‌بان اسبق تیم فوتبال پرسپولیس با اشاره به اینکه موفقیت در لیگ قهرمانان آسیا نیاز به معجزه دارد، گفت: نداشتن دروازه‌بان دوم قابل اطمینان، ممکن است علاوه بر تیم به بیرانوند نیز ضربه بزند.
ارسال توسط : منبع : پایگاه خبری راه وطن
پ
پ

سعید عزیزیان شنبه‌شب در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، در مورد عملکرد پرسپولیس در چهار هفته ابتدایی لیگ برتر اظهار داشت: تیم از نظر امتیازی خوب بوده و امتیازات لازم را کسب کرده و الان بالای جدول است. در دو بازی اول با وجود برتری، تیم چندان خوب نبود اما رفته رفته بهتر شد.

وی با اشاره به اینکه پرسپولیس هنوز تا رسیدن به آمادگی کامل فاصله زیادی دارد، گفت: هفته‌های ابتدای لیگ هیچ وقت نمی‌تواند زمان مناسبی برای سنجیدن شرایط تیم باشد چرا که همه تیم‌ها تازه بسته شده‌اند و برای هماهنگی به زمان نیاز دارند. از طرفی تیم‌ها تازه از بدنسازی برگشتند و بدن‌ها به اصطلاح سنگین است. اما امیدوارم اوضاع رفته رفته بهتر شود.

پیشکسوت پرسپولیس در مورد اینکه این پرسپولیس می‌تواند موفقیت‌های سال قبل را تکرار کند، گفت: پرسپولیس کار خیلی سختی نسبت به پارسال پیش رو دارد. اگر شما ترکیب تیم‌های دیگر را نگاه کرده باشید، هم به تعداد مدعیان و هم شمار بازیکنان خوب در تیم‌ها اضافه شده است. امسال به نظر من کار پرسپولیس برای تکرار موفقیت چندبرابر سخت‌تر است.

عزیزیان درباره اینکه پرسپولیس توان گلزنی ندارد، گفت: الان همه می‌گویند پرسپولیس یک مهاجم می‌خواهد اما این تیم دو بازیکن خوب در پست خط حمله می خواهد. یک مهاجم سرعتی و یک مهاجم تنومند و قوی که روی هوا بتواند مسلط باشد. این فعلا برای پرسپولیس از نان شب هم واجب‌تر است.

وی در مورد فقدان یک دروازه‌بان دوم خوب در پرسپولیس اضافه کرد: من در بیشتر تیم‌های ایران به عنوان مربی کار کردم. این ممکن است بیشترین ضربه را به یک تیم بزند که تنها یک دروازه‌بان خوب داشته باشد. دروازه‌بان پستی است که بیشترین ریسک مصدومیت را دارد. مگر همین علیرضا بیرانوند در بازی با انگلیس مصدوم نشد؟ بعد از ان در اردوی تیم ملی مگر برای بار دوم از ناحیه فک مصدوم نشد؟ الان هم که در این شرایط حساس دوباره مصدوم شد. این وضعیت عادی یک دروازه‌بان است.

عزیزیان در خصوص اینکه سرخپوشان به دلیل پر بودن فهرست تنها قادر به جذب دروازه‌بان زیر ۲۳ سال هستند نیز گفت: مگر در فوتبال پستی حیاتی‌تر از دروازه‌بان وجود دارد که در این پست بازیکن خالی کنند؟ از منطقه‌های دیگر خالی کنند تا دروازه تیم بیمه باشد. باز هم تاکید می‌کنم وجود ۲ دروازه‌بان خوب از هر چیزی برای تیم‌ها به ویژه تیم بزرگی مثل پرسپولیس واجب‌تر است.

مربی اسبق دروازه‌بان های پرسپولیس گفت: در اینکه بیرانوند دروازه‌بان خوبی است و در ایران شاید بهترین باشد، شکی نیست اما همین شرایط ممکن است وضعیت خود علیرضا را هم بد کند و روی او تاثیر منفی بگذارد. باید دو دروازه‌بان خوب در پرسپولیس حضور داشته باشند تا رقابت به وجود بیاید. دروازه‌بان هم آدم است و روز خوب و بد دارد. شاید در برخی مواقع به شوک نیاز داشته باشد.

دروازه‌بان پرسپولیس در دهه ۶۰ و ۷۰ اضافه کرد: زمان گابریل کالدرون را یادتان بیاید. بیرانوند در چند بازی بد بود و در مقطعی کاملا نیمکت‌نشین شد. رادوشوویچ هم عملکرد خوبی داشت و توانست به بیرانوند این حس رقابت را تلقین کند. همین موضوع هم به نفع بیرانوند شد و هم رادوشوویچ؛ با این حال الان نمی‌دانیم تکلیف تا بازی با النصر چه می‌شود فقط امیدوارم بیرانوند تا آن زمان به بهبودی کامل برسد.

وی درباره همگروهی پرسپولیس با النصر و الدحیل و استقلال تاجیکستان در لیگ قهرمانان آسیا گفت:‌ هر سال همه برای پیشرفت کار می‌کنند ولی ما برای فوتبال‌مان چه‌کار کردیم؟ تا چند سال پیش امید داشتیم که قهرمان شویم. آن زمان هم شانس و معجزه بود؟ معجزه چند بار رخ می‌دهد؟ بعد مگر فقط ما خدا داریم که به معجزه دل ببندیم؟ تیم‌های رقیب هزینه کردند و بهترین‌های دنیا را آوردند. آنها امکانات دارند و اصولی کار می‌کنند.

عزیزیان افزود: شاخصه اصلی پرسپولیس «تیم بودن» است. این موضوع می‌تواند بر هر ستاره‌ای در دنیا برتری پیدا کند اما پرسپولیس با تیم بودنش می‌تواند جلوی رونالدو را بگیرد؟ سادیو مانه چه می‌شود؟ فرض کنیم که جلوی مانه را بگیرد، بروزوویچ را چه کنیم؟ بروزوویچ را هم مهار کردیم،‌ اوتاویو، لاپورت و … را چطور کنترل کنیم؟ باید واقع‌بین باشیم. ما شانس صعود هستیم و با غیرت ایرانی هم کارهای بزرگی انجام می‌دهیم اما روی تیم فشار نگذارید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.