افزونه جلالی را نصب کنید. Saturday, 27 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1643 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 5×
تجلیل از کارکنان کتابخانه عمومی مراغه
29 آبان 1401 - 11:42
شناسه : 2304
1
به گزارش پایگاه خبری راه وطن و به نقل از ایرنا بمناسبت گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی شهردار مراغه به همراه رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر و هیئت همراه با حضور در کتابخانه مرکزی مراغه از مدیریت و کارکنان آن مجموعه تجلیل کردند.
ارسال توسط :
پ
پ

🔹به گزارش روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر مراغه؛ سرکار خانم اسدی رییس کتابخانه عمومی مراغه،طی سخنانی به ارایه گزارش وضعیت و عملکرد بخشهای مختلف کتابخانه مرکزی پرداخت و گفت: کتابخانه مرکزی مراغه به عنوان یک کتابخانه مرجع در زمینه تأمین نیازهای اطلاعاتی مراجعین در بخشهای مختلف علمی ، فرهنگی ، هنری ، تاریخ و جغرافیا ، علوم مختلف و نیز منابع الکترونیکی نظیر کتب تخصصی و عمومی، نشریات، مقاله، و… فعالیت می‌کند.

🔹در ادامه مهندس مقتومی با اشاره به جمله معروف خورخه لوئیس بورخس نویسنده، شاعر و ادیب معاصر آرژانتینی با عنوان “من همیشه تصور کرده‌ام که بهشت یک جور کتابخانه است”، بر اهمیت نقش کتاب در زندگی عموم مردم تاکید کرد و گفت: کتابخوانی می‌تواند گستره دید انسان‌ها را افزایش دهد و مسیر زندگی و تصمیم‌گیری‌ها را تغییر دهد.

🔹وی افزود: با توجه به اینکه رویکرد کتاب و کتابخوانی در دنیا برای مدیریت بهتر زمان به سمت الکترونیکی شدن رفته است، این مهم نیز باید مورد توجه کتابخانه‌های شهر قرار گیرد.

🔹دکتر ابراهیم خوشرفتار نیز در این دیدار با بیان اینکه کار در کتابخانه خوب و لذت بخش است، استقبال دانش آموزان و دانشجویان و محققین از برنامه‌های هفته کتاب، کتاب‌خوانی و کتابدار را مناسب ارزیابی کرد و با تاکید بر اینکه استفاده از پتانسیل‌های موجود در کتابخانه مرکزی مراغه برای توسعه کتابخوانی موثر است اظهار داشت : اگر جامعه‌ای قرار است کتابخوان شود اولین جا مدارس و دانشگاه‌هاست و این موضوع بایستی مورد توجه دست اندرکاران فرهنگی قرار گیرد.

🔹رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر در ادامه گفت: باید همه علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی در شهر بتوانند از منابع موجود در این کتابخانه به راحتی استفاده کنند.

🔹در پایان این دیدار ، از زحمات مدیریت و کارکنان مجموعه کتابخانه مرکزی مراغه با اهدای لوح و شاخه گل تجلیل و قدردانی شد.

🔹گفتنی است : ۲۴ آبان‌ماه در تقویم ملی ایران به نام روز کتاب و کتاب خوانی نامگذاری شده و هدف از نامگذاری این روز تاکید هر چه بیشتر بر ارزش کتاب و نقش مطالعه بر سطح فرهنگ جوامع بوده است.

 

🔸روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر مراغه

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.