افزونه جلالی را نصب کنید. Saturday, 27 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1643 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 5×
عمران شهری مراغه چه روندی طی می‌کند؟
16 اسفند 1401 - 12:59
شناسه : 3175
2
به گزارش پایگاه خبری راه وطن و به نقل از ایرنا گفت‌وگو با شهردار مراغه در خصوص اجرای طرح‌های عمرانی در بخش نخست با بیان مسایلی چون تورم و افزایش هزینه‌های جاری شهرداری در سال جاری آغاز، و اخیرا با تیتر «چرا شهرداری مراغه از برنامه‌های عمرانی عقب است؟» منتشر شد؛ مصاحبه‌ای که در ادامه به چند و چون روند عمرانی این کهن‌شهر می‌پردازد.
ارسال توسط :
پ
پ

«محمد مقتومی» روز سه‌شنبه در بخش دوم مصاحبه خود اظهار کرد: بیشتر طرح‌های عمرانی که در برنامه بودجه پیش‌بینی شده بود، یا مراحل مختلف اجرایی را پست سر می‌گذارد یا اعتبار آنها با نظر شورای اسلامی شهر جابه‌جا شده است.

وی افزود: برای نمونه ساخت میدان پرواز به دلیل مشکلات حقوقی میسر نشد و اعتبار آن با مصوبه شورا به طرح دیگری انتقال یافت؛ همچنین ۲۱ میلیارد ریال برای مسیرگشایی در محله «گیلاسلوق» اختصاص داده بودند که در عمل مصالحه با این میزان اعتبار میسر نبود و اعتبار آن به اجرای مسیر سلامت انتقال یافت.

شهردار مراغه با بیان اینکه عملیات خاکریزی در مسیر سلامت جریان دارد، بیان کرد: عملیات خاکریزی به طول حدود یک کیلومتر انجام شده و عملیات بنایی نیز اکنون در جریان است.

«مقتومی» به اجرای پل «دخیل» نیز اشاره و بیان کرد: در برنامه بودجه پنج میلیارد تومان برای پل دخیل اختصاص یافته بود که تاکنون هفت میلیارد تومان برای آن هزینه شده و با احتساب صورت وضعیت‌ها به حدود ۱۰ میلیارد تومان خواهد رسید.

وی که در بخش نخست مصاحبه خود افزایش قیمت مصالح را یکی از مسایل اساسی شهرداری در سال جاری عنوان کرده بود، اضافه کرد: امسال برای ۱۸ هزار متر مربع مصالحه در طرح مسیرگشایی ۵۵ متری با ۲۶ متر عرض و یک کیلومتر طول، حدود ۷۵ میلیارد تومان هزینه شد.

شهردار مراغه با تاکید بر اینکه عملیات خاکبرداری در این مسیر پایان یافته است و عملیات جدول‌گذاری آن به‌زودی آغاز می‌شود، اظهار کرد: در مسیر پل دخیل به بلوار طبیعت نیز هفت هزار مترمربع مصالحه انجام شد که ۳۳ میلیارد تومان بار مالی برای شهرداری دارد.

مقتومی ادامه داد: اجرای پل دخیل و مسیرگشایی از روی پل به بلوار طبیعت بالغ بر ۵۵ میلیارد تومان هزینه برای شهرداری در پی خواهد داشت در حالی که در برنامه بودجه تنها پنج میلیارد تومان برای آن پیش‌بینی شده بود.

وی همچنین گفت: در برنامه بودجه امسال ۱۸ میلیارد تومان برای تملک اعتبار پیش‌بینی شده بود در حالی که سال جاری بالغ بر ۱۳۰ میلیارد تومان برای تملک هزینه شده است.

به گزارش ایرنا با کمی تامل در خصوص تفاوت زیاد اعتبار پیش‌بینی شده در برنامه بودجه و هزینه‌های شهرداری در سال جاری، به سادگی می‌توان دلیل عقب ماندن شهرداری از برخی طرح‌های عمرانی را متوجه شد؛ طرح‌هایی که به گفته شهردار، اعتبار برخی از آنها نیز با نظر اعضای شورای اسلامی شهر به طرح دیگری منتقل شده اما تا زمان حاضر از سوی روابط عمومی شهرداری اطلاع‌رسانی نشده است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.