افزونه جلالی را نصب کنید. Sunday, 19 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1565 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 5×
پیوند قلب کودکان به زودی در مراکز درمانی انجام می‌شود
03 بهمن 1402 - 19:14
شناسه : 6353
0
به گزارش پایگاه خبری راه وطن و به نقل از ایرنا رییس مرکز طبی کودکان با اشاره به استفاده از ژن درمانی، سلول درمانی و پیوند کبد و کلیه برای کودکان گفت: عمل پیوند قلب به زودی در مراکز درمانی به خصوص در مرکز طبی کودکان انجام می‌شود.
ارسال توسط : منبع : پایگاه خبری راه وطن
پ
پ

شروین بدو روز سه شنبه در یک نشست خبری که در مرکز طبی کودکان برگزار شد، افزود: ایران از بزرگترین کشورها در زمینه جراحی قلب کودکان در منطقه است و آنها جزو سرمایه‌های اصلی کشور هستند و باید در پیشگیری و اقدامات درمانی بیماری‌ها برای این جامعه هف بیشتر کار شود.

پوشش واکسیناسیون کشوری و مداخله در شایعترین علل مرگ و میر کودکان زیر پنج سال باعث شد که به بهبود شاخص‌های سلامت در کودکان دست یابیم و این موضوع دستاورد بزرگی در دنیا محسوب می‌شود.

وی اظهار داشت: در گذشته بیماری‌های دستگاه تنفسی و اختلالات گوارشی در کودکان زیر پنج سال بسیار شایع بود که با بهره‌مندی از خدمات مراکز بهداشتی و درمانی، در کنترل بیماری‌های عفونی موفق هستیم.

بدو با اشاره به رویکردهای جدید در حوزه سلامت کودکان افزود: ایران از بزرگترین مراکز جراحی قلب کودکان در منطقه است و پذیرش بیماران خارجی نیز برای درمان داریم.

به گفته رییس مرکز طبی کودکان، ورودی مراجعه کنندگان به اورژانس این مرکز ۱۰ برابر بیشتر است و اکنون کمبود تخت و پرستار وجود دارد که امید است دست اندرکاران سلامت تمهیداتی را در این زمینه اتخاذ کنند.

کمبود متخصص کودکان در کشور

رییس مرکز طبی کودکان درباره کمبود متخصص کودکان در کشور افزود: در همه گروه‍های پزشکی کمبود وجود دارد اما این موضوع در رشته کودکان دشوار است. گرایش برای این رشته کمتر است و وقتی افزایش ظرفیت مطرح می شود، عدم تمایل برای تحصیل در تخصص کودکان در میان پزشکان مشهود است.

وی تصریح کرد: کمبود پرستار نیز وجود دار و از طریق معاونت پرستاری قرار است تسهیلاتی برای فعالیت پرستاران در بیمارستان های کودکان در نظر گرفته شود زیرا کار در این مراکز بسیار سخت است.

بدو ادامه داد: پانزدهمین همایش بین المللی آزمایشگاه و بالینی پنج تا هشت بهمن در مرکز طبی کودکان برگزار می‌شود و نقش آزمایشگاه در تشخیص و پیگیری بیماری‌های کودکان و نوزادان محور اصلی این همایش است.

کاهش مرگ و میر نوزادان

دبیر علمی پانزدهمین همایش بین المللی آزمایشگاه و بالینی در این نشست خبری گفت: مرگ و میر کودکان از ۵۶ مورد در ۱۰۰ هزار تولد زنده به ۱۵ مورد رسیده و ایران جزو کشورهای پیشرو در حوزه سلامت کودکان است.

علی رسایی ادامه داد: در این همایش ۲۹ نشست تخصصی برگزار و ۱۰۱ مقاله به صورت سخنرانی ارائه می‌شود همچنین هزار و ۳۸۵ نفر از جمله دانشجویان پزشکی، رزیدنت‌ها و آزمایشگاهی شرکت کردند و امتیاز بازآموزی نیز دارد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.