افزونه جلالی را نصب کنید. Sunday, 19 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1565 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 5×
برگزیدگان بخش فراگیر جشنواره تئاتر فجر معرفی شدند
09 بهمن 1402 - 14:17
شناسه : 6576
0
به گزارش پایگاه خبری راه وطن و به نقل از ایرنا برگزیدگان بخش فراگیر چهل و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر که پذیرای نمایش‌هایی با حضور هنرمندان دارای معلولیت‌ است، معرفی شدند.
ارسال توسط : منبع : پایگاه خبری راه وطن
پ
پ

مراسم معرفی برگزیدگان بخش فراگیر چهل و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر که به نمایش‌هایی هنرمندان دارای معلولیت‌ می‌پرداخت، عصر روز دوشنبه- نهم بهمن ۱۴۰۲- با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی‌محمد قادری رئیس سازمان بهزیستی در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر برگزار شد.

مهدی حامد سقایان دبیر چهل و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در این مراسم گفت: بخش فراگیر از بخش‌های جالب و جذاب این دوره از جشنواره بود. چه صحنه‌های زیبایی دیدم و خدا را شاکر هستم. امیدوارم در سال‌های آینده نه در بخشی مجزا، بلکه در بخش‌های رقابتی صحنه‌ای و خیابانی، مشارکت این عزیزان را ببینیم.

کاظم نظری مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم گفت: برای اولین بار در چهل‌ودو دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر بخش فراگیر یا بخش معلولین به عنوان یک بخش مهم و جذاب در جشنواره قرار گرفت.

وی افزود: امیدوارم سال آینده هم این بخش به صورت بین‌المللی در جشنواره اجرا شود. هنرمندان معلولین کشورمان خلاق‌ترین و شگفت‌انگیزترین انسان‌های دوست داشتنی سرزمین مادریمان هستند.

سالن‌های تئاتر برای هنرمندان دارای محدودیت مناسب‌سازی می‌شود

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سخنانی در این مراسم اظهار داشت: خوشحالم که این توفیق حاصل شد تا امروز در جمع شما هنرمندان عزیز حاضر شوم و از همکارانم در اداره کل‌هنرهای نمایشی، اهالی رسانه و دیگر کسانی که همراه ما هستند تشکر می‌کنم.

وزیر فرهنگ خاطرنشان کرد: خوشحالم که در همه رویدادهای هنری‌ که در ماه بهمن، ماه پیروزی جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود شما هنرمندان حضور دارید و ما در چنین جلسه فاخری میزبان شما هنرمندان عزیز هستیم.

وی افزود: متاسفانه شرایط سالن‌های تئاتری برای حضور هنرمندان معلول چندان خوب نیست؛ قول می‌دهم سال آینده در این سالن مراسم وقتی برگزار شود که مناسب‌سازی برای حضور بهتر این گروه هنرمندان صورت گرفته باشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: هنرمندان معلول نور چشم ما هستند و با درخششی که در حوزه‌های هنری و تئاتر دارند برای همه ما ارزشمند هستند، دوستان ما از هنرمندی شما عزیزان بسیار گفته‌اند. البته در این جشنواره کم توفیق بودم اما امیدوارم بتوانم در فرصت‌های بعدی شاهد هنرنمایی‌های شما دوستان باشم.

علی‌محمد قادری رئیس سازمان بهزیستی هم در این مراسم اظهار داشت: برای اولین بار در طول تاریخ برگزاری جشنواره تئاتر فجر نشست اختصاصی برای هنرمندانی که به نحوی دارای محدودیت هستند برگزار شده است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.