افزونه جلالی را نصب کنید. Saturday, 27 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1643 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 5×
عضو دفتر سیاسی انصارالله یمن: مقابله با رژیم صهونیستی یک راهبرد دفاعی است
25 فروردین 1402 - 13:44
شناسه : 3570
1
به گزارش پایگاه خبری راه وطن و به نقل از ایرنا یک عضو دفتر سیاسی جنبش انصارلله یمن گفت که از نظر یمنی ها، مساله فلسطین و ضرورت دفاع از آن یک مسوولیت اسلامی و سپس انسانی و عربی و یک راهبرد دفاعی است.
ارسال توسط :
پ
پ

«عبدالوهاب المحبشی» روز جمعه به مناسبت روز جهانی قدس تاکید کرد: جایگاه مساله فلسطین نزد ملت یمن به مسوولیت دینیشان برمی گردد چرا که قرآن کریم جهاد فی سبیل الله را واجب کرده، از دوستی با دشمن خود پرهیز داده و همچنین وعده پیروزی بر دشمن را به مسلمانان داده است، دشمن را هم مشخص کرده است و از سوی دیگر دفاع از مستضعفان را نیز واجب کرده است.

وی افزود: امروز مساله فلسطین مصداق هر دو امر الهی است و مصداق دشمنی که قرآن توصیف کرده و دستور مبارزه با او را داده، نیز مشخص است. همچنین فلسطینی ها مستضعف ترین ملت جهان هستند. بنابر این مساله فلسطین نزد یمنی ها ابتدا یک امر دینی مانند نماز است و سپس جنبه انسانی و عربی و دفاع از مقدسات و مقابله با خطر صهیونیست بر کشورهای اسلامی از جمله یمن مطرح می شود و بر این اساس است که مقابله با رژیم صهونیستی در فلسطین یک راهبرد دفاعی محسوب می شود.

انقلاب اسلامی معادلات مساله فلسطین را تغییر داد

عضو دفتر سیاسی انصارالله یمن در ادامه تاکید کرد: به برکت انقلاب اسلامی ایران، معادلات در فلسطین تغییر کرد و ملتی که تنها امکان آن را داشت که دشمنش را با سنگ بزند امروز با موشک به او حمله می کند.

المحبشی افزود: روز قدس که امام خمینی (ره) دستور راه اندازی آن را داد، مصداق این آیه قران است که کلمه طبیه اصلها ثابت و فرعها فی السماء ( چون درخت پاکیزه ایست که اصلش ثابت و فرعش در آسمان و هر زمان باذن پروردگارش میوه می دهد… ).

وی گفت: حکومت های دست نشانده در کشورهای عربی از ابتدا همراهی ملت ها را با روز جهانی قدس منع کردند اما امروز می بینیم که چگونه هر سال میلیون ها نفر در ایران و یمن و دهها هزار نفر در کشورهای مختلف اسلامی از اندونزی تا الجزایر و از غزه تا بیروت و دمشق و بغداد به خیابان ها می آیند و هر سال بر تعداد آنها افزوده می شود. این همان میوه شجره طبیه روز قدس است که بوسیله امام خمینی(ره) که از اولیای الهی بود، پرورش یافت.

ملت و ارتش یمن جزیی از محور مقاومت است

المحبشی با بیان اینکه ملت و ارتش یمن خود را جزیی از جبهه مقاومت و از جمله نیروهای آزادسازی فلسطین می دانند، گفت: نقش حاکمان خائن در تداوم اشغال فلسطین بزرگتر از نقش خود صیهونیست هاست. بذر اشغال فلسطین یک بذر صهیونیستی غربی است اما تداوم آن یک امر عربی و خیانتمدارانه است.

این عضو دفتر سیاسی انصارالله یمن، بزرگترین عامل زمین گیر کردن همبستگی جهانی در حمایت از فلسطین را، روند خیانت بار اوسلو دانست و گفت: عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی یک کار خیانت بار است که قبلا به طور مخفیانه انجام می شد و امروز علنی شده است و متاسفانه از سطح روابط فراتر رفته و به همپیمانی کشیده شده است، امری که باعث معرفی و رسوا شدن همه کسانی شد که تاکنون از پشت به فلسطین خنجر می زدند.

المحبشی تاکید کرد که برغم همه توطئه ها و دشمنی ها علیه مسلمانان و مردم فلسطین، اما به اذن خدا، پیروزی از آن محور مقاومت است، فلسطین آزاد خواهد شد و فلسطینیان به سرزمین مادری اشان بازخواهند گشت.

امروز جمعه‌ ۲۵ فروردین مصادف با ۲۳ ماه رمضان و همزمان با روز جهانی قدس، مردم مسلمان و نیز آزادیخواهان جهان در کشورهای مختلف اسلامی و غیر اسلامی در سراسر جهان به خیابان ها می آیند و ضمن محکوم کردن جنایات رژیم غاصب صهیونیستی از حقوق و آرمان های ملت فلسطین دفاع می کنند.

امام خمینی (ره) در ۱۶ مرداد ۱۳۵۸ دراقدامی هوشمندانه آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان «روز جهانی قدس» نامگذاری کردند و از مسلمانان جهان خواستند که در این روز همبستگی خود را برای حمایت از حقوق قانونی مردم مسلمان فلسطین به نمایش بگذارند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.