افزونه جلالی را نصب کنید. Saturday, 27 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1643 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 5×
شهردار مراغه: گام های اساسی برای تکمیل طرح های نیمه تمام شهری بر می داریم
06 مرداد 1401 - 2:07
شناسه : 891
2
به گزارش پایگاه خبری راه وطن و به نقل از ایرنا شهردار مراغه گفت: مجموعه مدیریت شهری مراغه گام های اساسی برای تکمیل طرح های نیمه تمام عمران شهری بر می دارد.
ارسال توسط :
پ
پ

محمد مقتومی روز چهارشنبه در نشست با خبرنگاران افزود: طرح های عمرانی سرمایه هایی هستند که توسط مدیران قبلی شهری اجرا و به دلایل مختلفی متوقف شده اند، لیکن رسالت شهرداری، تکمیل و بهره برداری از آنها برای خدمت رسانی به شهروندان است.

وی ادامه داد: طرح های عمرانی چون تالار شهروند، زورخانه پارک ایثار و بازار خشکبار واقع در میدان بسیج از جمله طرح هایی هستند که به دلیل طولانی شدن روند اجرای آنها نیازمند تکمیل هستند و در این راستا مدیریت شهری مراغه گام های موثری بر خواهد داشت.

وی با اشاره به وضعیت بازار آرد و غلات مراغه ادامه داد: این بازار هم اکنون از نظر تمامی زیرساخت ها تکمیل شده، اما برای رونق این بازار نیاز به ایجاد انگیزه و رغبت برای حضور واحدهای صنفی جهت استقرار در آن وجود دارد.

شهردار مراغه با اشاره به اجرای طرح خیابان ۶۰ متری در سال آتی گفت: این خیابان به طول ۲ کیلومتر با هدف تسهیل در تردد برون شهری در شرق مراغه توسط مدیریت شهری احداث می شود.

مقتومی افزود: احداث پل دخیل نیز از جمله طرح هایی است که در مرحله دوم مناقصه عمومی برای اجرا قرار داشته و به زودی با تعیین پیمانکار، روند اجرایی آن اغاز شده و مسیری به طول ۲۵۰ متر برای اتصال آن به بلوار طبیعت نیز تملک خواهد شد.

وی ادامه داد: اجرای طرح اوحدیه نیز از جمله طرح هایی است که با تصویب در شورای فرهنگ عمومی در محل فعلی مقبره اوحدی در قالب خیابان فرهنگی ۱۸ متری اجرا شده و زمینه ساز ایجاد فضایی فرهنگی و گردشگری در شهر مراغه خواهد شد.

وی با اشاره به رویکرد شهرداری برای توسعه زیرساخت های گردشگری اضافه کرد: طرح ساماندهی رصدخانه تاریخ مراغه در قالب تفاهم نامه مشترک با میراث فرهنگی توسط شهرداری مراغه از یک هفته پیش آغاز شده و در آن با بهره گیری از نظرات اساتید و چهره های شاخص کشوری در زمینه های تاریخی، سعی می شود زیرساخت هایی با معماری سنتی در این اثر تاریخی برای خدمت رسانی به گردشگران ایجاد شود.

وی با اشاره به اجرای طرح ساماندهی حاشیه صوفی چای توسط شهرداری مراغه افزود: این طرح به طول ۲ کیلومتر در قالب مسیر سلامت در مرحله طراحی های تخصصی قرار داشته و به زودی عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به وضعیت آسفالت معابر شهری مراغه گفت: با توجه به مطالبات و دغدغه های شهروندان در زمینه تسهیل تردد در فصل سرد سال، امسال حدود یک هزار و ۷۰۰ تن نمک برای یخ زدایی معابر استفاده شده که این امر به مرور زمینه ساز آسیب های جدی به آسفالت شهری می شود.

وی گفت: شهر مراغه نیز به دلیل فرسوده بودن روکش آسفالت و عدم برخورداری از زیرسازی های مناسب و نیز نبود کمربندی شهری، نیازمند آسفالت ریزی و ترمیم های گسترده در این زمینه است.

نیاز ۴۰۰ میلیارد تومانی مراغه به آسفالت 

شهردار مراغه افزود: در این راستا برای مرمت آسفالت تمامی معابر شهری نیاز به ۲ میلیون متر مربع آسفالت با ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار و برای ترمیم آسفالت کمربندی این شهر از میدان بسیج تا میدان مجلس نیز به ۴۰۰ هزار متر مربع آسفالت و ۸۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی ادامه داد: با توجه به درآمدها و هزینه ها و بودجه شهرداری مراغه، تامین این میزان اعتبار از توان مجموعه مدیریت شهری مراغه خارج بوده لیکن گام های موثری برای رفع این مشکل نیز با همکاری شورای اسلامی شهر برداشته شده است.

وی اضافه کرد: در این راستا و با همراهی اعضای شورای اسلامی شهر رایزنی هایی با وزارت راه و شهرسازی، سازمان بازآفرینی شهری و نیز سازمان شهرداری ها و دهیاری ها برای تامین قیر رایگان در جهت تامین آسفالت مورد نیاز شهر مراغه انجام شده است.

شهردار مراغه با اشاره به بودجه سال آینده شهرداری مراغه گفت: با توجه به روند افزایش بودجه مدیریت شهری در سال های اخیر، بودجه سال ۱۴۰۱ نسبت به سال جاری حدود ۴۰ درصد افزایش یافته است.

مقتومی افزود: میزان تدوین بودجه شهرداری مراغه با توجه به هزینه ها و نیز انتظارات موجود برای تحقق بخش های درآمدی آن انجام می شود لیکن مشارکت پایین شهروندان در پرداخت عوارض شهری، مدیریت شهری را در زمینه تحقق بودجه با چالش های اساسی روبرو کرده است.
وی با اشاره به ضرورت اصلاحات ساختاری در شهرداری ادامه داد: هوشمند سازی و الکترونیکی کردن خدمات مدیریت شهری از جمله اهداف اساسی شهرداری بوده و در این زمینه تلاش برای به روز رسانی نقشه های GIS شهری و نیز الکترونیکی کردن پرونده بیش از ۷۲ هزار  پلاک ثبتی در حال انجام است.

وی اضافه کرد: در راستای شایسته سالاری و تخصص گرایی در مجموعه مدیریت شهری نیز کمیته انتصابات با حضور مدیران شهرداری شکل گرفته تا پس از ارزیابی های تخصصی، هر گونه انتصاب در مدیریت واحدها از این طریق انجام شود.

رئیس شورای اسلامی شهر مراغه نیز در این جلسه گفت: وضعیت نابسامان اقتصادی جامعه زمینه ساز مشکلات بزرگی برای شهرداری ها که ارتباط مستقیمی با مردم دارد، شده است.

ناصر رحمتی افزود: در این راستا، مشارکت آحاد شهروندان در اجرای طرح های عمران شهری و نیز پرداخت عوارض شهری می تواند مدیریت شهری را در پیشبرد اهداف بودجه ای و نیز اجرای طرح های مختلف یاری کند.

رئیس کمیسیون خدمات شهری مراغه نیز با اشاره به وضعیت آسفالت ریزی در مناطق حاشیه شهری گفت: تمامی ساکنان شهری که در محدوده شهر قرار دارند، باید از زیرساخت های متوازن شهری برخوردار باشند و شهرداری نیز رسالت دارد تمامی خدمات شهری به صورت عادلانه ارائه کند.

رضا عسکری افزود: متاسفانه مناطق جنوبی و حاشیه شهری از جمله میکائیل آباد و پهرآباد از برخی امکانات شهری به ویژه در بخش بهداشت و سلامت برخوردار نیستند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.