افزونه جلالی را نصب کنید. Saturday, 27 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1643 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 5×
خواسته جامع کار گری محقق شد
28 تیر 1401 - 21:31
شناسه : 743
1

مدیرعامل سازمان تأمین‌ اجتماعی با اشاره به چالش‌هایی در تامین نقدینگی گفت: در این شرایط اقتصادی واجتماعی یک میلیون بیمه‌شده جدید به اقشار تحت پوشش سازمان اضافه شد و امکان افزایش بیشتر تعداد بیمه‌شدگان وجود دارد و می‌توان خواسته‌ها و نظرات جامعه کارگری و بازنشستگان را یک‌به‌یک بررسی و محقق کرد.   به گزارش پایگاه […]

ارسال توسط :
پ
پ

مدیرعامل سازمان تأمین‌ اجتماعی با اشاره به چالش‌هایی در تامین نقدینگی گفت: در این شرایط اقتصادی واجتماعی یک میلیون بیمه‌شده جدید به اقشار تحت پوشش سازمان اضافه شد و امکان افزایش بیشتر تعداد بیمه‌شدگان وجود دارد و می‌توان خواسته‌ها و نظرات جامعه کارگری و بازنشستگان را یک‌به‌یک بررسی و محقق کرد.

 

به گزارش پایگاه خبری راه وطن  و به نقل از ایرنا سازمان تأمین‌اجتماعی، میرهاشم موسوی در هفتمین روز از هفته تامین اجتماعی در دیدار با نمایندگان شرکای اجتماعی در جلسه‌ای با حضور نمایندگان تشکل‌های بازنشستگان، کارگران و کارفرمایان به مناسبت هفته تأمین‌اجتماعی و در آستانه عید غدیر اظهار داشت: تأمین اجتماعی در تحقق عدالت اجتماعی که آرمان بزرگ انقلاب اسلامی است، نقش بسیار مهمی دارد. عید غدیر که در امتداد تحقق عدالت است؛ از این منظر باید در حکمرانی تأمین‌اجتماعی مورد توجه قرار گیرد. تأمین‌اجتماعی نیز که یکی از مؤلفه‌های برپایی عدالت اجتماعی است و در حکمرانی دینی مورد توجه قرار دارد.

 

وی با بیان اینکه تأمین‌اجتماعی با این نگاه اهمیت مضاعف پیدا می‌کند و ما در مسیر عدالت و ولایت باید برای خدمت به مردم و عمل به تکلیف، شب را از روز نشناسیم، افزود: شرکای اجتماعی برای سازمان تأمین‌اجتماعی اهمیت ویژه دارند. گفت‌وگو با شرکای اجتماعی را برای خود مغتنم می‌دانیم و از نظرات این افراد استفاده می‌کنیم. حکمرانی مطلوب تأمین‌اجتماعی بدون تعامل با شرکای اجتماعی ممکن نیست. در کنار توجه به مطالبات و نظرات شرکای اجتماعی، نقش حاکمیتی نیز در مدیریت تأمین‌اجتماعی باید همواره مورد توجه قرار گیرد و تعامل مناسب با دولت برای تأمین‌اجتماعی اهمیت بسیار بالایی دارد.

 

موسوی با بیان اینکه راهبرد مدیریتی تأمین‌اجتماعی را از ابتدای کار بر محور تحول، تحقق عدالت و اعتمادافزایی ترسیم کردیم، ادامه داد: اولویت ما این بوده و هست که حق را به صاحب آن برسانیم. در حوزه تأمین‌اجتماعی باید از نگاه بخشی فاصله بگیریم و متناسب با تحولات پیرامونی، تحول را در تأمین‌اجتماعی ایجاد کنیم. امروز نیاز به اصلاحات بنیادین در تأمین‌اجتماعی بدیهی است. در طول تاریخ فعالیت سازمان، آنجا که از محاسبات بیمه‌ای فاصله گرفته‌ایم، ضربه خورده‌ایم و همه این مسائل در سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری مورد تأکید قرار گرفته است.

 

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با اشاره به اینکه در سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری، ضمن نقطه‌زنی دقیق چالش‌ها، راهبردهای حل چالش‌ها نیز ترسیم شده است، افزود: باید به فهم مشترک از شرایط سازمان تأمین‌اجتماعی برسیم و اقتضائات محیط پیرامونی را مورد توجه قرار دهیم و از مداخلات غیرحرفه‌ای در مسائل سازمان جلوگیری کنیم. در سه‌جانبه‌گرایی باید نقطه تعادل را پیدا کنیم و مسائل سازمان را با توجه به نگاه و منافع کارگران، بازنشستگان و کارفرمایان مورد توجه قرار دهیم. در سیاست‌های ابلاغی، چالش‌های درونی و پیرامونی نظام رفاه و تأمین‌اجتماعی نقطه‌زنی شده و در کنار آن راهکارهای عبور از چالش‌ها نیز مورد توجه قرار گرفته است.

 

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با اشاره به اقدامات موثر صورت‌گرفته در زمینه توسعه پوشش بیمه‌ای گفت: دستاوردهای سازمان تأمین‌اجتماعی حاصل تلاش همکاران در شعب، مراکز درمانی و مراکز اقتصادی است و از همه این افراد تشکر می‌کنیم. انتظار داریم که این جلسات هم‌اندیشی تداوم داشته باشد و شرکای اجتماعی در تصمیم‌سازی‌ها حضور جدی‌تری داشته باشند و امیدوارم این جلسات زمینه‌ساز تعامل جدی و واقعی با شرکای اجتماعی باشد.

 

احمد اسفندیاری معاون فرهنگی اجتماعی و امور استان‌های سازمان تأمین‌اجتماعی نیز در این جلسه گفت: به دنبال اطلاع از نظرات شرکای اجتماعی و استفاده از نظرات این عزیزان در مسائل مختلف سازمان هستیم و برای تحقق این هدف ارتباط مداوم با شرکای اجتماعی را دنبال می‌کنیم. از حضور شرکای اجتماعی در این جلسه تشکر می‌کنیم و از نظرات عزیزان استفاده خواهیم کرد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.