افزونه جلالی را نصب کنید. Saturday, 27 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1643 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 5×
تدوین چشم انداز در طرح های بازآفرینی شهری راهگشا خواهد بود
26 تیر 1402 - 20:04
شناسه : 5342
5
به گزارش پایگاه خبری راه وطن معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مراغه گفت: تدوین چشم انداز مناسب برای اجرای طرح های بازآفرینی شهری راهگشا خواهد بود.
ارسال توسط : منبع : پایگاه خبری راه وطن
پ
پ

دکتر داود اسدیان در جلسه ستاد بازآفرینی شهری مراغه افزود: در این راستا، با تعیین اولویت طرح‌های بازآفرینی شهری، زمینه برای اجرای مناسب تر آنها مهیا شود.

وی ادامه داد: همچنین طرح جامعی با ایجاد کارگروه ویژه برای احیای بافت فرسوده درون شهری از جمله محله ذغال آباد  تدوین شود.

وی اضافه کرد: جلب تسهیلات و اعتماد عمومی برای احیای بافت فرسوده باید همراه با برنامه ریزی مناسب و فرهنگ سازی بوده و این امر باید پیگیری و اهتمام شود.

وی با اشاره به طرح های در دست اجرای بازآفرینی شهری مراغه افزود: طرح بازسازی مجموعه شدادیه و نیز تامین‌قیر مورد نیاز برای آسفالت محلات هدف بازآفرینی شهری پیگیری کشوری می شود.

✍ سرپرست شهرداری مراغه نیز در این جلسه گفت:   ۱۶۴ میلیارد تومان اعتبار برای طرح های مشترک بازآفرینی شهری مراغه نیاز است.

دکتر شهرام مروتی افزود:  اجرای طرح های بازآفرینی شهری مراغه نیازمند همراهی و همکاری تمامی دستگاه های خدمات رسانی و اجرایی است.

وی ادامه داد: هم اکنون  برای اجرای طرح احیای محوطه رصدخانه تاریخی مراغه ۳ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده و برای تکمیل آن نیاز به ۴۰ میلیارد تومان اعتبار است.

وی اضافه کرد: همچنین برای اجرای طرح اوحدیه به مساحت هفت هزار و ۷۹۴ متر مربع،  پنج هزار و ۹۱۳ متر مربع از املاک موجود توسط شهرداری تملک و این طرح از ۲۰ درصد پیشرفت برخوردار است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در بافت فرسوده شهری گفت: اطلاع رسانی بسته های ۱۹ گانه تشویقی برای احیا و نوسازی بافت فرسوده شهری از اقدامات انجام شده در این راستا بوده است.

وی افزود: طرح تعریض خیابان شهید آیت الله قدوسی با ۱۰ میلیارد تومان هزینه توسط شهرداری اجرا و به بهره برداری رسیده است.

وی افزود: همچنین حدود ۱۹۴ هزار متر مربع آسفالت ریزی در معابر شهری انجام شده که از این میزان، ۱۵۵ هزار متر مربع در مناطق حاشیه و سکونتگاه های غیر رسمی بوده است.

وی ادامه داد: هم اکنون نیز طرح بهسازی کانال انزاب با  ۲.۱ میلیارد تومان  و کانال قمیشلو با ۳۸۰ میلیون تومان اعتبار در شهر مراغه در حال احداث است.

وی اضافه کرد: طرح احداث کتابخانه منطقه میکاییل آباد با ۲ هزار و ۲۰۰ متر مربع زیربنا و خیابان ۶۰ متری به طول سه کیلومتر از جمله طرح های در دست اجرای بازآفرینی شهری مراغه است.

وی افزود: با وجود قول مساعد سازمان بازآفرینی کشور مبنی بر تخصیص ۵ هزار تن قیر برای آسفالت محلات حاشیه شهری در طول سه سال،  تنها ۵۳۰ تن  از این میزان تخصیص یافته است.

وی اضافه کرد: همچنین تخصیص ۲۵۰۰ تن قیر درخواست شده  برای آسفالت کمربندی های شهر از سوی وزارت راه و شهرسازی، تحقق نیافته است.

🔸روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر مراغه

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.