افزونه جلالی را نصب کنید. Saturday, 27 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1643 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 5×
تخصیص ۱۴میلیارد دلار ارز ترجیحی برای واردات کالاهای اساسی در سال ۱۴۰۲
06 خرداد 1403 - 13:19
شناسه : 7527
1
به گزارش پایگاه خبری راه وطن و به نقل از ایرنا دولت سیزدهم برای حفظ معیشت مردم در سال گذشته ۱۶ میلیارد و ۵۶۳ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی بخش کشاورزی تخصیص داد که ۱۳ میلیارد و ۹۳۴ میلیون دلار آن (حدود ۸۵ درصد) با نرخ ترجیحی (۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان) بوده است.
ارسال توسط : منبع : پایگاه خبری راه وطن
پ
پ

دولت سیزدهم در سال ۱۴۰۲، در مجموع ۱۶ میلیارد و ۵۶۳ میلیون دلار ارز با نرخ‌های ترجیحی، نیمایی، اشخاص برای واردات کالاهای اساسی بخش کشاورزی تخصیص داده است.

بر اساس این گزارش، سال گذشته ۱۳ میلیارد و ۹۳۴ میلیون دلار ارز ترجیحی (۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان) برای واردات ۲۰ کالاهای اساسی از جمله ذرت، دانه های روغنی ، گندم، انواع روغن خام، نباتی و پالم، کنجاله سویا، برنج، محصولات باغی و زراعی، گوشت قرمز، جو، کود، قندو شکر، صنایع غذایی، شیلات، دام و طیور و دامپزشکی، سم، بذر، صنایع شیمیایی و پلیمری، حبوبات، چای، گوشت مرغ، تخم مرغ و سایر اختصاص یافت.

در بحث ارز ترجیحی، ذرت با ۳ میلیارد و ۳۸۸ میلیون دلار، دانه های روغنی با ۲ میلیارد و ۶۷۱ میلیون دلار، گندم با یک میلیارد و ۷۲۴ میلیون دلار بیشترین میزان ارز و به صنایع شیمیایی و پلیمری با ۵۲ میلیون دلار و تخم مرغ با ۳۴ میلیون دلار و چای با ۸۲ میلیون دلار کمترین میزان ارز ترجیحی اختصاص یافته است.

همچنین دولت و بانک مرکزی در سال ۱۴۰۲ یک میلیارد و ۸۸۶ میلیون دلار ارز نیمایی به واردات ۱۵ کالاهای اساسی و ۷۴۳ میلیون دلار ارز اشخاص به واردات ۱۲ کالاهای اساسی در بخش کشاورزی اختصاص داده است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.